czwartek, 3 sierpnia 2017

Książkowe porządki.

Ostatnio wyszperałam i tanio kupiłam przez Internet 2 książki.
Dostawiam je do innych, czekają w kolejce do przeczytania.
Patrzę na tytuły na półce - czy te wszystkie "książki to ja?".
Każda z nich ważna z jakiegoś powodu, budzi skojarzenia.
Ale jakiś czas temu zrobiłam solidną czystkę bez sentymentów.
Część książek sprzedałam przez Internet, rozdałam, wymieniłam.
Otwierałam taką książkę, przeczytałam kilka zdań - nuda, nic więcej.
Jak to możliwe, że przestały być "ważne" skoro kiedyś zachwycały?
Kwestia gustu, wrażenia danej chwili czy zmiana perspektywy?
Z tych "ważnych" książek sprzed lat zostało tylko kilka.
W ich miejsce pojawiły się nowe, obecnie "ważne".
A za 5 lat znów będę robić "książkową czystkę"?

2 komentarze:

  1. Myślę że to dobrze, że robisz miejsce na nowe fascynacje :-) Inaczej nie byłby sensu pisać!

    OdpowiedzUsuń